Lokalni seo

Želite, da lokalne stranke najdejo vaše podjetje na spletu? Potem morate razumeti lokalni SEO. V tem članku vam bomo na enostaven način obrazložili, kako deluje lokalno iskanje in kako ga uporabiti v svojo korist za povečanje vašega posla na internetu.

Kaj je lokalni SEO?

Lokalni SEO oziroma lokalna optimizacija za spletne iskalnike je veja SEO-ja, ki se osredotoča na optimizacijo spletnega mesta, da stranke v bližini najdejo vaše podjetje v rezultatih lokalnega iskanja. Lokalno iskanje zajema vse tiste znane lokacijske izraze, kot so:

  • odvetniki v moji bližini
  • zdravniki blizu mene
  • najboljša pizza v Ljubljani
  • restavracija Koper

Sorodno: Kaj je SEO? Skrivnost do več obiskov na spletni strani

V bistvu je lokalni SEO strateški postopek, ki se osredotoča na optimizacijo rezultatov za lokalna podjetja s fizično poslovalnico kot so restavracije, bari, servisi, zobne ambulante, trgovine itd.

Potrošniki iščejo najboljše izdelke in storitve v svoji bližini – in hočejo odgovore … hitro.

Se bo vaše podjetje pojavilo ob pravem času, ko kupci iščejo lokalnega ponudnika? Vas bodo izbrali med ostalo konkurenco, ki ponujajo enake izdelke in storitve?

Lokalni SEO je pravi odgovor na ta vprašanja, saj se lahko vaše podjetje – s pravo strategijo in optimizacijo vašega spletnega profila – pojavi ob pravem času na pravem mestu, pred vašo konkurenco. Pravilno sklepate, da to bistveno poveča stik potrošnikov z vašim podjetjem.

V spodnjem primeru si lahko pogledate primer, ko v Google vtipkate iskanje “zobar blizu mene”. Pod iskalno vrstico se prikaže zemljevid z lokalnimi podjetji in seznam teh podjetij z javnimi mnenji preteklih potrošnikov.

Lokalni SEO zobar blizu mene
Primer lokalnega SEO-ja, ko vtipkamo ključno besedo za zobarje v naši bližini

Za lokalni SEO je značilno, da so prikazani rezultati v času iskanja odvisni od vaše lokacije. Če se nahajate v Ljubljani in vtipkate “zobar blizu mene”, bodo prikazane popolnoma druge ambulante.

Čeprav se morda sliši zapleteno, je lokalni SEO v bistvu le še eno ime za pametne taktike, ki izboljšujejo prodajo z gradnjo spletne izpostavljenosti in prepoznavnosti.

Zakaj je lokalno iskanje pomembno?

Ste za preizkus? Vzemite svoj telefon, odprite Google in vtipkajte “najboljša mehiška restavracija”. Kaj vidite? Najvišji rezultati običajno niso najboljše mehiške restavracije po svetu. Verjetno so najvišji rezultati lokalne mehiške restavracije oziroma tiste, ki so v vaši bližini. To je moč lokalnega SEO-ja.

Skoraj polovica iskalnih rezultatov v Googlu so lokalna iskanja. Tudi kadar nekdo opravi tipično dnevno iskanje, obstaja velika verjetnost, da mu bo Google prikazal lokalna podjetja v bližini. Zakaj še ne uporabljate Local SEO?

Poglejmo si, zakaj je to tako pomembno prav za majhna podjetja. Samo od leta 2017 do 2019 je Google poročal o 900% povečanju številka iskanj, ki so vključevala besedne zveze “blizu mene danes”. V poskusu, da bi kar najbolje zadovoljili potrebe uporabnikov, je Google začel zagotavljati več rezultatov za geografsko povezana iskanja na podlagi:

  • bližine
  • ustreznosti
  • pomembnosti oziroma relevantnosti

Kaj to pomeni? Če je vaše podjetje v bližini iskalca storitve in izdelka, ki jih/ga ponujate, vas bo potrošnik našel na spletu. Ker ste blizu, je za iskalca priročno, da kontaktira vaše podjetje.

Tu je nekaj statističnih podatkov, ki dokazujejo, kako pomembno je lokalno iskanje za podjetja:

  • 50 odstotkov ljudi, ki so po telefonu opravili lokalno iskanje, je v enem dnevu odšlo v fizično trgovino, ki so jo pred tem iskali.
  • 34 odstotkov, ki so iskali na namiznem računalniku ali tablici, je storilo enako.
  • 18 odstotkov lokalnih mobilnih iskanj vodi do prodaje v enem dnevu.
  • 50 odstotkov iskalcev na svojih mobilnih telefonih, ki izvajajo lokalna iskanja, išče podatke kot je naslov podjetja.
  • 78 odstotkov lokalnih iskanj v mobilni napravi se konča z nakupi na fizični lokaciji.
  • 71 odstotkov anketiranih je reklo, da išče lokacijo podjetja, da bi potrdilo njegov obstoj, preden ga prvič obiščejo.
  • Vsako tretje iskanje v pametnem telefonu je bilo opravljeno tik pred prihodom v trgovino.
  • 97 odstotkov potrošnikov je leta 2017 iskalo lokalna podjetja na spletu, 12 odstotkov pa jih je vsak dan iskalo lokalno podjetje.

Kdo ima korist od lokalnega SEO-ja in zakaj?

V trenutni situaciji velikanov spletnega nakupovanja in maloprodaje se lastniki lokalnih podjetij lahko počutijo nemotivirane. Na srečo vam tukaj pomaga lokalni SEO, ki daje prednost manjšim podjetjem.

Tako Google kot nakupovalna javnost prepozna vrednost in priročnost lokalnih podjetjih. Pravzaprav ima Google poseben nabor dejavnikov lokalnega razvrščanja, ki jih uporablja kot merilo za ugotavljanje, ali je vaše podjetje geografsko pomembno za uporabnika, ki izvaja iskanje v bližini.

To pomeni, da vam ni potrebno skrbeti, da boste tekmovali z velikimi mednarodnimi korporacijami, da boste svoje lokalno podjetje postavili pred ustrezne bližnje potrošnike.

Raziskave so pokazale, da je bližina lokalnega podjetja zelo pomembna za potrošnike, saj več kot 92% potuje le 20 minut ali manj, da bi kupilo vsakodnevne izdelke. Za katero koli podjetje bi to moral biti zadosten razlog za vlaganje v lokalni SEO.

Manjša lokalna storitvena podjetja, ki smo jih omenili zgoraj, lahko vlagajo v lokalni SEO za povečanje obiskanosti fizične lokacije, da lahko začnejo ustvarjati več prihodkov. Zakaj ne bi tudi vi?

Danes ima večina podjetij dve prisotnosti in sicer fizično kot poslovalnica in digitalno v obliki spletne strani ali spletne trgovine. Lokalni SEO je tisti, ki bo povečal vidnost vaše fizične lokacije, medtem ko bo SEO optimizacija spletnih strani povečala vidnost vaše spletne strani.

Kdo ne bo imel koristi od lokalnega SEO-ja?

Medtem, ko si želimo, da imate vsi koristi od lokalnega SEO-ja in povečate vaš posel, je resnica taka, da nekateri posli preprosto ne morejo v celoti izkoristiti moč lokalnega SEO-ja.

Podjetja, ki imajo samo spletno trgovino, torej tista podjetja in samostojni podjetniki, ki nimajo fizične poslovalnice ter podjetja, ki ne želijo deliti svojih lokalnih informacij, različni lokalni avtorji in zasebni spletni prodajalci ter tudi storitve, ki se opravljajo brez fizične prisotnosti – verjetno niso odlični kandidati za uporabo lokalnega SEO-ja.

Kateri deli so pomembni pri lokalnem SEO-ju?

Ko govorimo o lokalnem SEO-ju, se ta v osnovi ne razlikuje zelo od SEO optimizacije vaše spletne strani (raziskava ključnih besed, vsebina, povezave in tehnični SEO na strani ipd.). Tu gre bolj za poudarek na lokaciji.

Ti dejavniki so pomembni za pravilno uporabo vaše spletne prisotnosti in celotne panoge, da bi presegli konkurenco na straneh z rezultatih spletnega iskanja (angl. SERP).

Vendar pri SEO optimizaciji za lokalno iskanje vsebujejo več lokalnega poudarka, ki se osredotoča na iskanja, ki jih ljudje izvajajo v neposredni bližini podjetja.

Zaključek

Zdaj, ko imate boljše razumevanje o tem kaj je lokalni SEO in kako Google razvršča lokalne rezultate iskanja, si lahko pridobite bistveno prednost pred konkurenco. Večina vaše konkurence ne pozna delovanja in prednosti spletne optimizacije, ki jih prinaša za lokalna podjetja.

Zdaj lahko izkoristite to priložnost in moč lokalnega SEO-ja, da se povzpnete na vrh lokalnih iskanj, da vas bodo stranke našle prve. Stranke vas iščejo 24 ur, vse dni v tednu, celo leto. Če potrebujete pomoč z integracijo pametne strategije lokalnega SEO-ja za vaše podjetje, nas kontaktirajte. Kot vedno tu smo za vas!

 

Najnovejši prispevki